Kolejni zaniepokojeni seniorzy zgłaszają się do szczecineckiej jednostki
Seniorka ze Szczecinka otrzymała wiadomość SMS od swojej córki, że zmieniła ona dotychczasowy numer telefonu. Kobieta tą ważna informację zapisała w telefonie a po czasie na popularnym komunikatorze kontakt z nowego numeru nawiązała „córka – oszust”. W prowadzonej korespondencji wyjaśniła, że telefon wpadł jej do toalety i potrzebuje pieniędzy na nowy. Dalej seniorka była instruowana, na jakie konto ma przelać pieniadze i jaką kwotę.
Tym razem jednak to seniorka przechytrzyła oszustów.
Pierwsza „czerwona lampka” zaświeciła się kobiecie, kiedy córka poprosiła o pieniadze w złotówkach a nie w innej walucie, jak robiła to dotychczas. Kobieta wykonała również telefon sprawdzający do córki, aby potwierdzić nieszczęśliwy wypadek z telefonem, po czym wnuczka zapewiła babcię, że telefon mamy ma się całkiem dobrze. Ostatnią weryfikacją, która zapewne wprawiła w zdumienie oszusta było pytanie kontrolne czyli wymuszenie na oszuście podanie danych, które zna tylko członek rodziny.
Wzorowa postawa seniorki oraz jej podejrzliwość nie doprowadziły do utraty środków oszczędnościowych na jej koncie bankowym.
Pamiętaj !
Każdy z nas może znaleźć się w podobnej sytuacji. Tylko nasza nieufność i podejrzliwość może zapobice narastajacym, przykrym dla domowego budżetu konsekwencjom.
Podpowiadamy, że każdorazowo taki numer telefonu należy blokować i zgłaszać jako spam a dany incydent można zgłosić na stronie internetowej CERT.pl
st.asp. Anna Matys
Oficer prasowy
KPP w Szczecinku